Let op deze aanvraag is NIET geschikt voor zzp'ers.

Opdrachtgever:

In acht jaar tijd is de Rijksschoonmaakorganisatie (RSO) uitgegroeid naar een organisatie met ruim 1700 medewerkers en bijna 600 panden die worden schoongemaakt. Onze focus ligt de komende periode op de doorontwikkeling van de (interne) processen en de organisatiestructuur, zodat we toekomstbestendig en stabiel blijven. Het ontstaan van de RSO komt voort uit het besluit om de schoonmaakdiensten van de rijksgebouwen in eigen beheer uit te voeren. Het rijk wil als werkgever het goede voorbeeld geven door medewerkers in lagere loonschalen zelf ook in dienst te nemen. De RSO is de schoonmaakdienstverlener van en voor de Rijksoverheid. Samen met andere dienstverleners zetten we ons dagelijks in voor een schone, gezonde en prettige werkplek voor de collega's binnen het Rijk. We doen dit vakkundig, klantgericht, betrouwbaar en kostenbewust. Om kwaliteit te kunnen bieden, houden we rekening met de beleving die mensen hebben van hun werkomgeving.

Resultaten bereiken we door heldere communicatie met de opdrachtgevers, een collegiale samenwerking tussen onze schoonmaakteams, collega's en partners binnen het Rijk én transparantie over onze dienstverlening. De RSO staat voor een duurzame, doelmatige en respectvolle inzet van mensen, materialen en middelen. Het vakmanschap van onze medewerkers vormt de basis van onze dienstverlening en binnen de organisatie hebben zij de ruimte om zich hierin verder te ontwikkelen. Als werkgever biedt de RSO elke medewerker een goede, gezonde en plezierige baan. De RSO is gepositioneerd onder de plaatsvervangend secretaris-generaal (pSG) van SZW, die eindverantwoordelijk is voor het functioneren van de RSO. De staf van de RSO is gevestigd in Den Haag, de operationele uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats door het hele land. De RSO wordt aangestuurd door de Directeur, ondersteunt door het Hoofd Operatie en het Hoofd Bedrijfsvoering & Bestuursondersteuning.


Project:

De Rijksschoonmaakorganisatie (RSO) heeft zijn financiële administratie in twee systemen ondergebracht. Deze hybride situatie wordt beëindigd. Momenteel is de boekhouding grotendeels ondergebracht in een batenlastensysteem (Exact), maar deze gaat volledig over naar een kas-verplichtingensysteem (in SAP). Ten behoeve van deze overgang is een project opgericht. Het project is reeds gestart. Het project kent een aantal deelaspecten:

- De datamigratie.

- Systeemaanpassingen/-inrichting.

- Procesinrichting.

- Organisatie inrichting.


In dit project zitten zowel deelnemers van de latende partij, de ontvangende partij, de bewaker van de kaders alsook de RSO als gebruiker van het systeem.`


Opdrachtomschrijving:

Op basis van de vier deelaspecten wordt het volgende van de kandidaat verwacht:

- Zorgdragen dat de datamigratie goed verloopt, door van te voren goede testscripts op te stellen en een aantal proefconversies uit te voeren, waarbij. 

- Zorgdragen dat de overige aspecten rondom de implementatie opgepakt worden (organiseren en/of uitvoeren), zoals het beschrijven van de (nieuwe) processen, opleiden van gebruikers in het nieuwe systeem ed. 

De projectmedewerker kan op alle deelaspecten ingezet worden.

Om de planning te kunnen halen wordt er de komende maanden nog veel voorbereid werk voorzien. Het zwaartepunt van de werkzaamheden ligt vooralsnog in de maanden november 2025 januari 2026. Een kandidaat die per direct beschikbaar is, verdient daardoor de voorkeur. Om de voortgang te bewaken, wordt van de kandidaat verwacht tussentijdse doelstellingen te behalen. 

Wanneer het project is afgerond komt de opdracht te vervallen.  


Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden:

• Je bent analytisch sterk, probleem oplossend en kunt snel verbanden leggen; • Je bent aantoonbaar expert en stelt je als zodanig op in het projectteam; • Je hebt kennis van en ervaring met SAP, bij voorkeur met PSM. • Je bent klantgericht en organisatie sensitief en kan snel schakelen bij veranderende omstandigheden; • Je hebt kennis van en ervaring met het werken binnen een operationele en projectmatige werkomgeving bij voorkeur opgedaan in een (facilitaire) dienstverlenende organisatie; • Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau.

Een geschikte kandidaat beschikt over kennis en ervaring op het gebied van datamigratie in verschillende systemen binnen het financieel domein. Daarnaast beschikt deze over kennis en ervaring met migratietrajecten tussen betaalsystemen binnen de rijksoverheid. Kennis en ervaring met batenlasten administratie, alsmede kasverplichtingen administratie is een must. Verder is de kandidaat een aanpakker maar ook een verbinder. De kandidaat kan de vertaalslag maken tussen hetgeen de gebruiker van het financiële systeem (RSO) wenst en de financiële dienstverlener (SAP) vereist. 


Eis:

Kandidaat beschikt over aantoonbaar minimaal HBO werk- en denkniveau.

Kandidaat is direct na gunning beschikbaar voor minimaal 24 uur per week.

Kandidaat heeft aantoonbaar kennis en ervaring met migratietrajecten tussen betaalsystemen.


Wens:

Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met SAP, in het bijzonder PSM.

Kandidaat beschikt over kennis van batenlasten en kasverplichtingen administratie.


Let op bovenstaande aanvraag is NIET geschikt voor zzp'ers.


*Bij het voorstellen: in PDF, Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format).

Bij een passende bieding is een motivatie gericht op de opdracht verplicht, zonder passende motivatie wordt de bieding niet meegenomen in de selectieprocedure.

De aanvraag sluit bij NeedStaffing als mantelpartij voor het Ministerie VWS op 13-11-2025 om 10:00

Aanbiedingen via de portal ESD/NEXT. 

  


Reageer nu