Achtergrond opdracht

Het Bedrijfsbureau, ondergebracht bij de afdeling Infrastructuur Centrale Services (ICS) van IT-Infra (JIVC), levert ten behoeve van de vijf afdelingen van IT-Infra ondersteuning op het gebied van bedrijfsvoeringszaken (SCOPAFIJTH). Daarnaast biedt het Bedrijfsbureau bestuurlijke ondersteuning door middel van o.a. afdelingssecretarissen, die bestuurlijke en procesmatige ondersteuning bieden aan de vijf afdelingen binnen IT-Infra.

Iedere afdeling heeft een eigen secretaris. Functioneel wordt de secretaris aangestuurd door het afdelingshoofd, terwijl de formatieplaats onder de teammanager Data, Ondersteuning, Transformatie en Advies hangt.

De afdelingssecretaris vormt samen met de managementondersteuner en de afdelingsadviseur de ondersteuning van het afdelingshoofd, door bij te dragen aan de dagelijkse besturing van de afdeling.

JIVC is een professionele IV/ICT-organisatie die de Defensieonderdelen en andere klanten binnen de overheid faciliteert in het effectief en doelmatig kunnen uitvoeren van hun taken. Als organisatie staat JIVC voor betrouwbare, beveiligde IV/ICT-diensten die marktconform zijn wat betreft techniek en prijs. Medewerkers werken samen en delen kennis, vanuit het besef dat alleen op deze wijze de beste kwaliteit kan worden geleverd.


Opdracht

Werkzaamheden:

  • Meewerken aan stukken zoals memo’s, nota’s en besluiten.

  • Coƶrdineren en bewaken van uit te zetten vraagstukken, opvolgen van acties en organiseren van reviews; inclusief inhoudelijke voorbereiding.

  • Inhoudelijk ondersteunen bij de voorbereiding van heidagen, afdelingsbijeenkomsten en brainstormsessies.

  • Verzorgen van rapportages en bewaken van het afdelingsmanagementsysteem en de jaarplanningscyclus.

  • Optreden als aanspreekpunt bij projecten, coƶrdineren van uitvragen en fungeren als aanspreekpunt voor tactische en strategische vraagstukken binnen de eigen afdeling en voor andere afdelingen binnen IT-Infra.

  • Optreden als primair contactpunt (Product Owner) namens de afdeling naar het Bedrijfsbureau, voor zowel advies- als operationele PIOFACH-vraagstukken.


Eisen

  1. Kandidaat beschikt over een HBO-diploma of aantoonbaar HBO-werk- en denkniveau.

  2. Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als afdelingssecretaris of in een soortgelijke functie.

  3. Kandidaat beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse taal.

  4. Kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met bestuurlijke verhoudingen en omgangsvormen in een complexe IT-organisatie.


Wensen

  1. Kandidaat heeft bij voorkeur 1–2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie of binnen het IT-werkveld.

  2. Kandidaat beschikt bij voorkeur over een HBO-diploma in de richting Bestuurskunde of Bedrijfskunde.

  3. Kandidaat is bij voorkeur in staat draagvlak te creƫren voor zijn of haar ideeƫn.


Inzetgegevens

  • Gewenste startdatum: 1 februari 2026

  • InitiĆ«le einddatum: 31 januari 2027

  • Optie op verlenging: Ja, maximaal 3 verlengingen van 12 maanden

  • Verwachte uiterste einddatum inzet: 31 januari 2030

  • Minimaal aantal uren per week: 36

  • Geschatte aantal uren initiĆ«le inhuurtermijn: 1680

  • Standplaats: Utrecht, Kromhoutkazerne (postcode 3584 AB)

  • Screeningsitems VOG: 11, 12, 13, 37, 41 en 71

  • VGB: Niveau B

  • VOG aanwezig voor start inzet: Ja

  • Vrije vervanging bespreekbaar: Ja

  • Parttimers toegestaan: Nee

  • Offsite werken bespreekbaar: Ja (hybride werkvorm, ±70% op locatie)


Reageer nu