Ministerie van Defensie
Werkzaamheden in chatbot-platform AMELIA (van SoundHound):
- Verbetert de bedrijfsvoering door inzet (of bewust niet inzetten) van CHATBOTS, door:
- het identificeren, bedenken, bouwen en beëindigen van CHATBOTS oplossingen in de bedrijfsvoering en/of de bedrijfsvoering anders of slimmer inrichten door de inzet van CHATBOTS;
- het beheren en continu verbeteren van CHATBOTS oplossingen;
- het adviseren over de verbetering van de CHATBOTS oplossingen en de werkwijze van het CHATBOTS team.
- Monitort en evalueert de impact van CHATBOTS, door:
- het maken van prestatieafspraken met uitvoeringsverantwoordelijken;
- het bewaken van gerobotiseerde werkprocessen;
- het analyseren en borgen van de prestaties van CHATBOTS;
- het aandragen van verbeteringen en het verbeteren van het robotiseringsproces;
- het uitvoeren van procesintakes i.r.t. nieuwe ideeën en/of business cases voor robotisering en hieromtrent adviseren.
- Levert multidisciplinaire projectondersteuning bij keten/domein-overstijgende processen, door:
- het identificeren van strategische verbetermogelijkheden van de bedrijfsvoering aanvullend op het geleverde werk;
- het optreden als (deel)projectleider;
- het uitvoeren van projecten om processen te optimaliseren (zowel voorbereiding, uitvoering en implementatie) door inzet van CHATBOTS inclusief het bijbehorende projectmanagement.
- Traint en begeleidt (junior) chatbot developers.
- Adviseert over opbouw CHATBOT team en ontwikkelt CHATBOT governance op basis van bestaande RPA governance in lijn van onderzoeksvragen zoals beschreven in achtergrond opdracht.
Achtergrond opdracht
Chatbots stellen DOSCO medewerkers in staat om vanaf iedere locatie op ieder moment via intranet of de Defensie-app vragen te stellen en beantwoord te krijgen. De chatbots zorgen voor een verhoogde medewerkerstevredenheid en verminderen administratieve werklast, en dragen hiermee bij aan arbeidsextensief werken en aan Defensie als een aantrekkelijke werkgever op de arbeidsmarkt.
Waarom nu? Omdat Defensie sterk gaat groeien in personeel en derhalve nog meer vragen zullen ontstaan die beantwoord moeten worden, zonder dat onze klantenservice proportioneel zal meegroeien. Tevens bereiden we ons voor op hoofdtaak 1, een scenario waarin we verwachten dat meer collega's anywhere, anyplace en anytime gaan werken terwijl onzekerheid en dynamiek van het werk toenemen waardoor er naar waarschijnlijkheid nog meer vragen zullen ontstaan.
Er wordt onderzocht hoe de Chatbot governance het beste vorm kan krijgen in de bedrijfsvoering van DOSCO, waarbij de software wordt afgenomen as-a-service van JIVC. Er is zeer specialistische capaciteit in de bedrijfsvoering nodig en de kennisvragen zijn:
- Wat komt er bij kijken om chatbot(s) in de bedrijfsvoering in gebruik te nemen en door te ontwikkelen (denk hier aan aspecten, zoals: business verandering, organisatie-impact, procestransformatie, etc.)?
- Hoe gaan mens en machine met elkaar interacteren? Zowel de eindgebruiker met de chatbot als de live-chat medewerkers met de eindgebruikers?
- Welke taken en verantwoordelijkheden moeten geborgd worden voor de lange termijn?
- Op welke wijze werken het ontwikkelteam en de betrokken afdelingen samen om kwaliteit te waarborgen en doorontwikkeling binnen twee jaar van TRL 7 via TRL 8 naar TRL 9 te realiseren?
- Hoe veel capaciteit is er nodig?
- Wat levert een chatbot in productie op qua arbeidsextensiviteit en medewerkerstevredenheid?
Organisatorische context en cultuur
JIVC is een professionele IV/ICT-organisatie, die de Defensieonderdelen en andere klanten binnen de overheid faciliteert in het effectief en doelmatig kunnen (blijven) uitvoeren van hun taken. Als organisatie staat JIVC voor betrouwbare, beveiligde IV/ICT-diensten die marktconform zijn wat betreft techniek en prijs. Medewerkers binnen JIVC werken samen en delen kennis, vanuit het besef dat alleen op deze wijze de beste kwaliteit kan worden geleverd.
Eisen:
- Kandidaat heeft een afgeronde HBO-opleiding
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met Projectmanagement, communicatie, stakeholdermanagement en coaching
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar professionele werkervaring met het ontwikkelen van chatbots in Soundhound Amelia of soortgelijke platforms
- Kandidaat heeft minimaal 3 jaar professionele werkervaring als consultant/adviseur met ontwikkeling chatbot governance
Wensen:
- Kandidaat heeft bij voorkeur specifiek ervaring met platform SoundHound Amelia
- Kandidaat heeft bij voorkeur bredere kennis van en interesse in o.a. Conversational AI, Conversation design, Generative AI/nieuwe technologieën, Data-analyse, UX, Programmeren (evt.) Privacy, ethiek, regelgeving
- Kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met enterprise intergratie zoals intergreren chatbots met complexe bedrijfssystemen zoals CRM's, ERP's, personeels-systemen en/of zoekoplossingen zoals Elastic
- Kandidaat heeft bij voorkeur ervaring in een agile omgeving en met DevOps/CI/CD voor chatbots
- Kandidaat heeft bij voorkeur zakelijk inzicht & focus op ROI; begrijpen hoe chatbot oplossingen bedrijfswaarde leveren
Reageer nu