Het ICT Shared Service Centre van de Universiteit Leiden zoekt ten behoeve van de afdeling Workspace (IWS) een Windows Security beheerder

Wat ga je doen

Als Windows Security Specialist zorg je ervoor dat security issues en incidenten binnen het Workspace-team adequaat worden opgepakt en dat er bij geconstateerde kwetsbaarheden actie wordt ondernomen. Tevens maak je deel uit van het vernieuwde SOC/CERT-team van de Universiteit Leiden. Je helpt mee om de ICT-omgeving zowel proactief als reactief te beschermen tegen cyberdreigingen en hackpogingen. Je krijgt hierbij alle ruimte om te groeien in een richting die jij zelf kiest. Denk bijvoorbeeld aan een specialisatie op het gebied van SIEM, vulnerability management of intrusion detection.


Waar ga je werken

Je bent in deze functie onderdeel van het team Workspace Collaboration team van het ISSC, dat bestaat uit zeven technisch applicatiebeheerders en een Product Owner. Het team is gespecialiseerd in tooling voor universitaire faciliteiten zoals voor vastgoedbeheer, het universitair facilitair bedrijf (UFB) en de bibliotheek. De ontwikkelingen gaan richting Cloud technologie en SaaS-oplossingen.

Het ISSC is de ICT-dienstverlener van de Universiteit Leiden, een van Europa’s meest vooraanstaande internationale onderzoeksuniversiteiten. Met ongeveer 150 collega’s produceren en leveren wij moderne en flexibele ICT-diensten voor onze universitaire researchers, docenten, 32.000 studenten en bedrijfsvoering. Wij ontwikkelen en beheren onder andere state-of-the-art (mobiele) workspaces, moderniseren continu het geavanceerde ICT-netwerk en onze private-cloud omgeving. Naast het applicatiebeheer van de informatiesystemen voor bedrijfsvoering en onderwijs, ontwikkelen en beheren we robuuste universitaire rekenfaciliteiten en storage voorzieningen, meerdere datacenters en een supercomputer. Dit alles binnen een continu veranderende omgeving waarbij we steeds meer in energieke teams agile werken.


Jouw werkzaamheden (Focus, Uitgangspunten & Doelstellingen)

Concreet houd je je onder meer bezig met het volgende:

  • Oppakken van security issues en incidenten en actie ondernemen bij kwetsbaarheden.
  • Adviseren en maken van verbeterplannen op het gebied van security.
  • Fungeren als security-vraagbaak voor het agile-team waarin je werkt.
  • De leiding nemen in het CERT-team bij grote incidenten tijdens jouw 24/7 bereikbaarheidsdienst zodat issues adequaat worden opgelost.


Wie ben jij

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau bij voorkeur met een afgeronde opleiding en MCSE of vergelijkbare certificering.
  • Je hebt ruime ervaring met het beheer van een Windows omgeving in een grote organisatie en met IT-security; specifiek het beveiligen van een Windows werkplek en serveromgeving.
  • Je hebt gedegen kennis van AVD, Defender, PowerShell, GPO’s, Windows (11) en Office 365 en SANS GSEC, SANS GCIH of vergelijkbare certificering.
  • Je werkt zelfstandig, proactief en oplossingsgericht; je bent een aanjager en teamspeler met uitstekende communicatieve vaardigheden waardoor je samen met het team resultaten boekt.
  • Je voelt je op je gemak in een omgeving waar op basis van SCRUM/Agile wordt gewerkt.
  • Je bent mondeling en schriftelijk vaardig in zowel de Nederlandse als de Engelse taal.


Beschrijving organisatie

Het ICT Shared Service Centre (ISSC) is de IT dienstverlener van de Universiteit Leiden, een van Europa’s meest vooraanstaande internationale onderzoeksuniversiteiten. Met ongeveer 150 collega’s, produceren en leveren wij moderne en flexibele IT-diensten voor onze universitaire researchers, docenten, 32.000 studenten en bedrijfsvoering. Wij ontwikkelen en beheren onder andere state-of-the-art (mobiele) workspaces en moderniseren continu het geavanceerde IT-netwerk en onze private-cloud omgeving. Naast het applicatiebeheer van de informatiesystemen voor bedrijfsvoering en onderwijs, ontwikkelen/ beheren we robuuste universitaire rekenfaciliteiten en storage voorzieningen (meerdere datacenters en een supercomputer). Dit alles binnen een continu veranderende omgeving waarbij we steeds meer in energieke teams agile werken. Deze dienstverlening is belegd binnen de afdelingen Customer Relations (relatiebeheer en service desk), Infra & Workspace Services (server-/netwerkbeheer en werkplekbeheer), Customer Applications Service (applications, klantprocessen en webservices), Strategy & Facilities (security, architectuur, inkoop & contractmanagement) en het Research ICT Competence Centre (research support, HPC Computing). 


Reageer nu