Achtergrond opdracht

Als Service Manager ondersteun je de IT-afdelingen met je expertise en lever je een bijdrage aan het opstellen van producten voor deze afdelingen.

Je actualiseert of stelt dienstbeschrijvingen en SLA’s op, helpt bij het inrichten van periodieke rapportages, en werkt aan de uitwerking, inrichting en borging van complexe diensten.

Je maakt regie en governance voor IT-diensten inzichtelijk, brengt de afhankelijkheden tussen business, interne IT-bouwstenen (van JIVC) en externe leveranciers in kaart en bewaakt de afspraken en naleving.

Met jouw kennis van ITIL-, BiSL- en ICT-processen kijk je met een helicopterview naar dienstverlening. Vanuit het team Service Management word je ingezet bij klantafdelingen die een breed scala aan IT-diensten beheren.

JIVC is de professionele IV/ICT-organisatie van Defensie en staat voor betrouwbare, beveiligde, marktconforme IV/ICT-diensten. Medewerkers werken samen en delen kennis om kwaliteit te leveren.


Opdrachtbeschrijving

  • Ondersteunen bij het opstellen van SLA’s en dienstbeschrijvingen

  • Regievoering en governance rondom complexe IT-diensten

  • Inrichten van rapportages en monitoringsprocessen

  • Vertalen van service-eisen naar contractuele afspraken en KPI’s

  • Signaleren van hiaten in dienstverlening en aandragen van verbeteringen

  • Samenwerken met diverse IT-teams en externe leveranciers


Eisen (knock-out criteria)

  1. Minimaal 5 jaar ervaring als Sr. IT-Service Manager, Service Delivery Manager of adviseur binnen service management in een multidisciplinaire IV/ICT-omgeving

  2. Minimaal 4 jaar ervaring in systeemintegratie

  3. Minimaal 4 jaar ervaring met inrichting en beheer van IV/ICT-diensten met meerdere componenten (intern/extern geleverd)

  4. Minimaal 2 jaar ervaring met opstellen en hanteren van SLA’s

  5. Minimaal 4 jaar ervaring met inrichting van regievoering/governance bij complexe IT-diensten

  6. Afgeronde HBO-opleiding richting bedrijfsvoering of IT, of aantoonbaar HBO werk- en denkniveau

  7. Minimaal 5 jaar ervaring als senior service manager binnen multi-component IV/ICT-diensten

  8. Minimaal 4 jaar ervaring in relatiemanagement

  9. In bezit van ITIL Foundation-certificaat


Wensen

  1. Ervaring met het opstellen en actualiseren van servicebeschrijvingen

  2. Ervaring met adviseren over inrichting van ITIL-processen

  3. Ervaring met handelen op basis van servicerapportages

  4. Ervaring met regievoering/governance bij complexe IT-diensten

  5. Ervaring met analyseren van dienstverleningshiaten en het opstellen van Service Improvement Plannen


Details

  • Functie: Senior Service Manager

  • Startdatum: 1 september 2025

  • Einddatum: 31 augustus 2026

  • Optie op verlenging: Ja, maximaal 3 keer 12 maanden

  • Maximale looptijd: tot 31 augustus 2029

  • Uren per week: Minimaal 32

  • Inzet eerste termijn: 1588 uur

  • Standplaats: Utrecht (postcode 3584 AB)

  • Na inwerkperiode (4 dagen p/wk op locatie): hybride werken mogelijk (minimaal 2 dagen p/wk op locatie)

  • VGB vereist: Niveau B

  • VOG screeningsitems: 11, 12, 13, 37, 41 en 71


Reageer nu