Utrecht (2 dagen) & Hybride
32 uur+
12 mnd+ (t/m 31-8-2029)
€90-100
01-09-2025
17-06-2025
Als Service Manager ondersteun je de IT-afdelingen met je expertise en lever je een bijdrage aan het opstellen van producten voor deze afdelingen.
Je actualiseert of stelt dienstbeschrijvingen en SLA’s op, helpt bij het inrichten van periodieke rapportages, en werkt aan de uitwerking, inrichting en borging van complexe diensten.
Je maakt regie en governance voor IT-diensten inzichtelijk, brengt de afhankelijkheden tussen business, interne IT-bouwstenen (van JIVC) en externe leveranciers in kaart en bewaakt de afspraken en naleving.
Met jouw kennis van ITIL-, BiSL- en ICT-processen kijk je met een helicopterview naar dienstverlening. Vanuit het team Service Management word je ingezet bij klantafdelingen die een breed scala aan IT-diensten beheren.
JIVC is de professionele IV/ICT-organisatie van Defensie en staat voor betrouwbare, beveiligde, marktconforme IV/ICT-diensten. Medewerkers werken samen en delen kennis om kwaliteit te leveren.
Ondersteunen bij het opstellen van SLA’s en dienstbeschrijvingen
Regievoering en governance rondom complexe IT-diensten
Inrichten van rapportages en monitoringsprocessen
Vertalen van service-eisen naar contractuele afspraken en KPI’s
Signaleren van hiaten in dienstverlening en aandragen van verbeteringen
Samenwerken met diverse IT-teams en externe leveranciers
Minimaal 5 jaar ervaring als Sr. IT-Service Manager, Service Delivery Manager of adviseur binnen service management in een multidisciplinaire IV/ICT-omgeving
Minimaal 4 jaar ervaring in systeemintegratie
Minimaal 4 jaar ervaring met inrichting en beheer van IV/ICT-diensten met meerdere componenten (intern/extern geleverd)
Minimaal 2 jaar ervaring met opstellen en hanteren van SLA’s
Minimaal 4 jaar ervaring met inrichting van regievoering/governance bij complexe IT-diensten
Afgeronde HBO-opleiding richting bedrijfsvoering of IT, of aantoonbaar HBO werk- en denkniveau
Minimaal 5 jaar ervaring als senior service manager binnen multi-component IV/ICT-diensten
Minimaal 4 jaar ervaring in relatiemanagement
In bezit van ITIL Foundation-certificaat
Ervaring met het opstellen en actualiseren van servicebeschrijvingen
Ervaring met adviseren over inrichting van ITIL-processen
Ervaring met handelen op basis van servicerapportages
Ervaring met regievoering/governance bij complexe IT-diensten
Ervaring met analyseren van dienstverleningshiaten en het opstellen van Service Improvement Plannen
Functie: Senior Service Manager
Startdatum: 1 september 2025
Einddatum: 31 augustus 2026
Optie op verlenging: Ja, maximaal 3 keer 12 maanden
Maximale looptijd: tot 31 augustus 2029
Uren per week: Minimaal 32
Inzet eerste termijn: 1588 uur
Standplaats: Utrecht (postcode 3584 AB)
Na inwerkperiode (4 dagen p/wk op locatie): hybride werken mogelijk (minimaal 2 dagen p/wk op locatie)
VGB vereist: Niveau B
VOG screeningsitems: 11, 12, 13, 37, 41 en 71