Leiden (minimaal 2 tot 3 dagen op kantoor)
38
01-03-2025
04-02-2025
Deadline aanbieden: dinsdag 4 februari 12:00 uur
Datum intake gesprekken: woensdag 5 feb van 13.00 tot 16.00 uur, vrijdag 7 feb van 09.00 tot 16.00 uur, maandag 10 feb van 13.00 tot 17.00 uur
Het ICT Shared Service Centre van de Universiteit Leiden zoekt ten behoeve van de afdeling Infra & Workspace (IWS) een
Wat ga je doen
Als Projectmanager Windows 11 ben jij de onmisbare kracht achter dit project. Jij hebt een neus en de drive om deze uitdaging met succes te volbrengen. Je regisseert dit project van de huidige situatie tot finish, waarbij je de verbindende factor bent tussen techniek en organisatie. Je luistert naar de behoeften van alle belanghebbenden en vertaalt wensen naar oplossingen. En bovenal: jij bewaakt de voortgang, houdt grip op kwaliteit en zorgt dat budgetten keurig in toom blijven. Je bent een doener én een denker. Je weet dat succesvolle projecten niet alleen draaien om techniek, maar vooral om mensen.
Waar ga je werken
Je bent in deze functie onderdeel van de afdeling Infra & Workspace van het ISSC. Hierbinnen begeleidt het team Projectmanagement met vier projectmanagers complexe en afdelingsoverstijgende projecten. De projecten lopen uiteen van het opzetten van nieuwe systemen, verbeteren van bestaande IT-infrastructuren, implementeren van innovatieve installaties tot het invoeren van nieuwe softwarepakketten, maar ook de infrastructuur bij een verbouwing of nieuwbouwproject. We vormen een hecht team met een informele, open werksfeer waar je veel vrijheid hebt.
Het ISSC is de ICT-dienstverlener van de Universiteit Leiden, een van Europa’s meest vooraanstaande internationale onderzoeksuniversiteiten. Met ongeveer 150 collega’s produceren en leveren wij moderne en flexibele ICT-diensten voor onze universitaire researchers, docenten, 32.000 studenten en bedrijfsvoering. Wij ontwikkelen en beheren onder andere state-of-the-art (mobiele) workspaces, moderniseren continu het geavanceerde ICT- netwerk en onze private-cloud omgeving. Naast het applicatiebeheer van de informatiesystemen voor bedrijfsvoering en onderwijs, ontwikkelen en beheren we robuuste universitaire rekenfaciliteiten en storage voorzieningen, meerdere datacenters en een supercomputer. Dit alles binnen een continu veranderende omgeving waarbij we steeds meer |
in energieke teams agile werken. |
Het betreft een Universiteit Leiden breed project vanaf z.s.m. tot en met eind oktober 2025.
Jouw werkzaamheden (Focus, Uitgangspunten & Doelstellingen)
Concreet houd je je onder meer bezig met het volgende:
Begeleiden van project Windows 11, samenstellen van een projectteam van informatiemanagers, systeembeheerders, architecten en externe partners en inrichten van een projectorganisatie.
Bewaken van de voortgang en hiervan verslag doen in voortgangsrapportages.
Betrokken houden van stakeholders en draagvlak creëren voor het project.
Verzorgen van communicatie tijdens het project, onder meer over de impact op gebruikers.
Samenwerken met faculteiten, diensten van andere afdelingen en installateurs.
Stuurgroep organiseren en faciliteren.
Wie ben jij
In dit team zoeken we iemand die zelfstandig aan de slag kan. Deze functie past bij jou als je je herkent in de volgende punten:
Beschrijving organisatie
Het ICT Shared Service Centre (ISSC) is de IT dienstverlener van de Universiteit Leiden, een van Europa’s meest vooraanstaande internationale onderzoeksuniversiteiten. Met ongeveer150 collega’s, produceren en leveren wij moderne en flexibele IT-diensten voor onze universitaire researchers, docenten, 32.000 studenten en bedrijfsvoering. Wij ontwikkelen en beheren onder andere state-of-the-art (mobiele) workspaces en moderniseren continu het geavanceerde IT-netwerk en onze private-cloud omgeving. Naast het applicatiebeheer van de informatiesystemen voor bedrijfsvoering en onderwijs, ontwikkelen/ beheren we robuuste universitaire rekenfaciliteiten en storage voorzieningen (meerdere datacenters en een supercomputer). Dit alles binnen een continu veranderende omgeving waarbij we steeds meer in energieke teams agile werken. Deze dienstverlening is belegd binnen de afdelingen Customer Relations (relatiebeheer en service desk), Infra & Workspace Services (server-/netwerkbeheer en werkplekbeheer), Customer Applications Service (applications, klantprocessen en webservices), Strategy & Facilities (security, architectuur, inkoop & contractmanagement) en het Research ICT Competence Centre (research support, HPC Computing).